ΣΟΦΙΑ ΚΑΜΑΓΙΑΝΝΗ
ΣΤΩΝ ΑΣΤΡΩΝ ΤΗΝ ΑΛΩ
64 MILLIMETRES
Η Σοφία Καμαγιάννη είναι μια δημιουργός με πλούσια παρουσία στο χώρο της πειραματικής και ηλεκτροακουστικής μουσικής, καθώς και της μουσικής για θέατρο. Δισκογραφικά, πρωτοεμφανίστηκε το 1999 με τον δίσκο οργανικής μουσικής «Η Αποβάθρα», ενώ συμμετείχε το 2004 στην παραγωγή του Πανεπιστημίου Αθηνών «Δεν ξέρω παρά να τραγουδώ» μελοποιώντας Κωστή Παλαμά. Στον νέο της δίσκο «Στων άστρων την άλω», η Καμαγιάννη μελοποιεί Έλληνες ποιητές (Κική Δημουλά, Νίκο Εγγονόπουλο, Διονύση Καρατζά, Κώστα Καρυωτάκη, Ποθητού Μπάικα, Κωστή Παλαμά, Μαρία Πολυδούρη και Γιάννη Σαραντάρη). Άλλος ένας δίσκος μελοποιημένης ποίησης, από τους πολλούς, παιδί της μόδας των μελοποιήσεων που κρατάει μισόν αιώνα τώρα; Σίγουρα όχι.
Εδώ συναντάμε ένα μοναδικό μουσικό περιβάλλον, το οποίο προσαρμόζεται αρμονικά στο αντίστοιχο ποιητικό περιβάλλον κάθε κομματιού. Στα έντεκα τραγούδια και δύο ορχηστρικά του δίσκου κυλά μια δυναμική ροή συναισθημάτων, εικόνων και μουσικο-ποιητικών κόσμων. Από τη άκρως δυναμική και ρυθμική «Ευγένεια» του Καρυωτάκη μέχρι το λυρικό «Βράδυ» της Πολυδούρη και από τα παιχνιδιάρικα «Πουλιά» του Σαραντάρη μέχρι το μελαγχολικό «Κυπαρίσσι» του Παλαμά εμφανίζεται μια αξιοθαύμαστη ενότητα λόγου και μουσικής Θα συναντήσετε επίσης τρεις εξαιρετικούς ερμηνευτές, την – ωριμότερη από ποτέ – Δώρα Πετρίδη, την Άννη Ονουφρίου και τον Ηλία Βμβακούση. Ο πυρήνας της ακουστικής ορχήστρας αποτελείται από το φλάουτο της Ελλάδας Χαλκιά, το κλαρινέτο της Χρυσούλας Γεωργάκη, το βιολί της Ίρινα Σαλένκοβα, το βιολοντσέλο του Βασίλη Λύκου, το κοντραμπάσο του Βαγγέλη Ζωγράφου και το πιάνο της συνθέτριας.
Το προσεγμένο ένθετο του δίσκου περιέχει τα ποιήματα στα Ελληνικά και στα Αγγλικά. Μοναδικό ατυχές σημείο είναι η ηλεκτρονικά επεξεργασμένη απαγγελία της Δημουλά στον επίλογο, που βρίσκεται εντελώς εκτός του κλίματος του υπόλοιπου έργου. Συνολικά, έχουμε εδώ άλλη μια ευχάριστη δισκογραφική έκπληξη από μια μικρή εταιρεία, χωρίς μεγάλα ονόματα. Είμαι πεπεισμένος ότι εκεί, στην περιοχή εκτός των επιχειρηματικών μεγαλοκαρχαριών του θεάματος, βρίσκεται το μέλλον του ελληνικού τραγουδιού. Γι’ αυτό και οι «Ακροάσεις της Εποχής» δεν θα σταματήσουν να ανιχνεύουν οτιδήποτε άξιο λόγου βγαίνει εκεί.
Ηρακλής Οικονόμου
(Εφημερίδα Η ΕΠΟΧΗ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου