ΔΩΡΑ ΠΕΤΡΙΔΗ
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑΤΑ
VERSO
Το παραδοσιακό νανούρισμα είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο είδος τραγουδιού. Εκτός από τη βασική μελωδία, ο ερμηνευτής πρέπει να γνωρίζει καλά τα παιχνιδίσματα, τα «στολίδια» του κάθε νανουρίσματος. Ταυτόχρονα, ο ρυθμός χαρακτηρίζεται από παύσεις, ασυνέχειες, και έλλειψη κανονικότητας, ιδιαίτερα όταν το νανούρισμα δεν συνοδεύεται από μουσικά όργανα, όπως στην περίπτωση του δίσκου Παραδοσιακά νανουρίσματα σε ερμηνεία της Δώρας Πετρίδη. Σε τρία κομμάτια συναντάμε και την Μαρίζα Κωχ, η οποία υπογράφει και την παραγωγή. Είναι εμφανές ότι η Πετρίδη ξόδεψε χρόνο και ενέργεια συλλέγοντας από ποικίλες πηγές (από το Αρχείο Μέλπως Μερλιέ μέχρι την Ουρανία Ξυλούρη) και μελετώντας τα 15 νανουρίσματα του δίσκου που προέρχονται από όλες τις γωνιές της Ελλάδας, τον Πόντο και τη Μικρά Ασία. Η ερμηνεία της είναι απαλή, τρυφερή και ακριβής, με σεβασμό προς την παράδοση· ομολογώ όμως ότι ο πιο ζεστός και έντονος χαρακτήρας της φωνής της αειθαλούς Κωχ δεν αφήνει περιθώρια για συγκρίσεις. Άξιο λόγου είναι το εξώφυλλο του cd με λεπτομέρεια έργου του ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά, αν και δεν κατανοώ γιατί ήταν απαραίτητη η ψηφιακή επεξεργασία του έργου ενός τέτοιου κορυφαίου εικαστικού. Συνολικά, σε μια εποχή όπου τα μωρά «νανουρίζονται» από την εφιαλτική φασαρία της μεγαλούπολης σε συνθήκες απουσίας της εργαζόμενης μητέρας, τα παραδοσιακά νανουρίσματα της Πετρίδη παρουσιάζουν όχι μόνο μουσική αλλά και κοινωνική αξία. Πού; Μα φυσικά στη…χρήση τους!
ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑΤΑ
VERSO
Το παραδοσιακό νανούρισμα είναι ένα ιδιαίτερα δύσκολο είδος τραγουδιού. Εκτός από τη βασική μελωδία, ο ερμηνευτής πρέπει να γνωρίζει καλά τα παιχνιδίσματα, τα «στολίδια» του κάθε νανουρίσματος. Ταυτόχρονα, ο ρυθμός χαρακτηρίζεται από παύσεις, ασυνέχειες, και έλλειψη κανονικότητας, ιδιαίτερα όταν το νανούρισμα δεν συνοδεύεται από μουσικά όργανα, όπως στην περίπτωση του δίσκου Παραδοσιακά νανουρίσματα σε ερμηνεία της Δώρας Πετρίδη. Σε τρία κομμάτια συναντάμε και την Μαρίζα Κωχ, η οποία υπογράφει και την παραγωγή. Είναι εμφανές ότι η Πετρίδη ξόδεψε χρόνο και ενέργεια συλλέγοντας από ποικίλες πηγές (από το Αρχείο Μέλπως Μερλιέ μέχρι την Ουρανία Ξυλούρη) και μελετώντας τα 15 νανουρίσματα του δίσκου που προέρχονται από όλες τις γωνιές της Ελλάδας, τον Πόντο και τη Μικρά Ασία. Η ερμηνεία της είναι απαλή, τρυφερή και ακριβής, με σεβασμό προς την παράδοση· ομολογώ όμως ότι ο πιο ζεστός και έντονος χαρακτήρας της φωνής της αειθαλούς Κωχ δεν αφήνει περιθώρια για συγκρίσεις. Άξιο λόγου είναι το εξώφυλλο του cd με λεπτομέρεια έργου του ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά, αν και δεν κατανοώ γιατί ήταν απαραίτητη η ψηφιακή επεξεργασία του έργου ενός τέτοιου κορυφαίου εικαστικού. Συνολικά, σε μια εποχή όπου τα μωρά «νανουρίζονται» από την εφιαλτική φασαρία της μεγαλούπολης σε συνθήκες απουσίας της εργαζόμενης μητέρας, τα παραδοσιακά νανουρίσματα της Πετρίδη παρουσιάζουν όχι μόνο μουσική αλλά και κοινωνική αξία. Πού; Μα φυσικά στη…χρήση τους!
Ηρακλής Οικονόμου
(Εφημερίδα Η ΕΠΟΧΗ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου